ÜNLÜ MARKALARIN YILLAR İÇİNDE DEĞİŞEN LOGOLARI

İyi bir logo büyük bir marka için hayati derecede önemlidir. Bunu iyi bilen firmalar bu uğurda para harcamaktan ve mevcut logoları üzerinde değişiklik yapmaktan kaçınmıyor. Bazı markalar logolarında radikal bir değişikliğe giderken, bazıları ise küçük değişiklikler yapıyorlar.

GOOGLE




Logosunu sürekli değiştiren Google, bunu küçük değişiklilerle yıllar içinde yaptığı için bu değişiklikler, ilk iki logosu dışında çoğu kimsenin dikkati çekmedi. Logosunda kullandığı renklerle özdeşleşen Google, bu renkleri diğer bazı ürünlerinde de kullanıyor.


APPLE




Apple, ilk logo olarak Newton’un bir elma ağacının altında oturduğu ve kafasına elma düşmek üzere olduğu bir çizimi kullanmış. Fakat bu logo aşırı detayı nedeniyle bilgisayarlar üzerinde küçük halde hoş durmayınca bir yıl sonra yeni bir logoya geçilmiş. Steve Jobs’un da dizaynına yardımcı olduğu bu logo 77’den 98’a kadar kullanıldı. Sonrasında ise siyah tasarıma geçildi.

PEPSI



Logosunda en çok değişikliğe giden markalardan birisi de Pepsi. Değişmeyen tek şey değişimin kendisi mottosuyla sürekli bir arayış içinde oldukları kesin.


STARBUCKS




Starbucks deniz kızı yıllardır mükemmel olarak nitelense de marka ve inovasyon danışmanlığı yapan Lippincot şirketi logonun tasarım açısından kusursuz olmadığını ortaya çıkardı. Şirket ekibi bundan 7 yıl önce duvara asıp bakmaya başladığı bu deniz kızında, tuhaf bir şeyler olduğunu sezdi. Ekibe göre bu figüre rahatlıkla “güzel” denemezdi, esrarengiz ve hatta açıkçası insan gibi davranan bir uzaylı ya da robot gibi ürkütücü bir izlenim de veriyordu.

NOKIA



İlk kurulduğunda elektrik kabloları üreten Nokia, 1960’lardan sonra elektronik cihazlar üretmeye başlamıştı. 90’ların sonundan itibaren ise ilk iPhone piyasaya çıkana kadar cep telefonu pazarının liderlerinden biriydi. Yapılan işin değişmesiyle logo da değişmiş.

WINDOWS




30 yılı aşkın devam eden bu serüvende teknoloji devi Windows logosunu pazarlama stratejisi gereği yıllar içerisinde sürekli değiştirdi ve dinamik bir marka imajı ortaya koydu. 


FORD




Ford’un bugünkü logosu tasarım olarak ilk logoya göre büyük değişiklik göstermiş. Ancak font olarak 100 yıldan fazladır aynı kalmış. Açıkcası 1912’deki ikinci logo daha bir minimal görünmekte.



Damla Uludağ